Arta de a convinge sau cum sa modificam credintele, sentimentele si actiunile audientei, atunci cand dorim ca audienta sa accepte idei noi, atitudini sau credinte, sa inceteze sa faca ceva ce face in prezent, sau sa evite o activitate ori un mod de gandire, sa continue sa creada ori sa se comporte asa cum o face in prezent.
Arta persuasiunii presupune flexibilitate pentru cel care o stapaneste, talentul de a gestiona situatiile in care ceilalti nu sunt dispusi sa renunte la realitatea lor.
Cel care stapaneste arta persuasiunii are capacitatea de a vedea lucrurile din perspectiva celuilalt si-l poate convinge sa-si schimbe pozitia perceptuala, usor-usor, spre o noua perspectiva care confera o imagine de ansamblu a unei noi realitati.
Unii oameni se multumesc cu a vedea lucrurile din perspectiva lor, fara a-si propune sa-si manifeste curiozitatea de a vedea lucrurile „din partea cealalta”.
Exista numeroase obstacole ce impiedica procesul de persuasiune a interlocutorului.
Dintre acestea, cele mai frecvente situatii ar fi cauzate de ideile preconcepute, erorile de perceptie a realitatii, lipsa de informatii, credintele si preconceptiile ce ne sunt inoculate inca din copilarie, teama de a experimenta noul, necunoscutul sau teama de a accesa ceva ce contravine principiilor construite in timp, renuntarea la unele obiceiuri ce contravin rutinei, teama de a nu fi pacaliti, de a ne feri de cineva care incearca sa ne doreasca raul – experientele anterioare isi au originea in aceasta atitudine.
Unul din principiile de baza al comunicarii eficiente face referire la acceptarea ideilor venite de la ceilalti, care nu gandesc ca noi.
Persuasiunea presupune rabdarea de a asculta pe celalalt, comunicare eficienta bazata pe ascultare, proces permanent de cunoastere si descoperire.
Un maestru in arta persuasiunii, identifica punctele vulnerabile ale interlocutorului si actioneaza in directia schimbarii de mentalitate. Situatiile aparent imposibil de escaladat prin arta persuasiunii sunt in conexiune directa cu refuzul categoric de a schimba modul de gandire sau de a actiona al interlocutorului, din motivele enumerate mai sus.
Procesul de persuasiune se invata si prin exercitii sustinute in timp, tehnicile pot evolua pana la nivel de arta.
O PARTE DIN BENEFICIILE PE CARE LE VEI AVEA IN URMA PARTICIPARII LA CURS:
– prin raport se castiga incredere si in urma unui leading corect se produce acceptarea modelului celui care convinge
– dobandirea flexibilitatii, adica pasi importanti spre progres
– cultivarea rabdarii
– comunicare eficienta
– abilitati de a convinge prin argumente aduse din mai multe perspective pozitive, negative, din mai multe puncte de vedere, pro si contra etc
NLP-ul dispune de o serie de tehnici pentru imbunatatirea si eficientizarea fiecarei componente din intregul proces al persuasiunii: comunicare, comportament, atitudine, resurse.
Prin insumarea acestor componente, un curs NLP isi atinge scopul de a contribui la modelarea personala, in directia excelentei.
Dr. Radu Sărăndan, Fondator Vreau NLP! România, Master Trainer NLP, vreaunlp.ro
Tel: 0744 366 157 e-mail: office@vreaunlp.ro