Sau ”Cum sa conduci echipa, spre cele mai bune rezultate”
Cel mai important lucru este sa ne asiguram ca avem in echipa, oamenii potriviti. Acest lucru il facem printr-o evaluare riguroasa, urmand ca mai apoi sa trasam o strategie pentru echipa, pentru ca numai astfel, se poate depasi concurenta. Aceasta strategie, daca este bine aleasa, duce la un leadership eficient, acesta reprezentand intreaga influenta pe care o poate exercita o persoana asupra unei echipe de oameni.
Leadership-ul presupune in primul rand viziune. Este un termen care poate fi general valabil, pentru toate domeniile, incepand cu afacerile si terminand cu politica. La nivel de firma, de cele mai multe ori, leadershipul este orientat catre identificarea directiilor de actiune spre exteriorul firmei, in timp ce echipa manageriala isi concentreaza eforturile in interior, pentru a conduce firma in directia dorita de lider.
Talentul unui bun lider consta in capacitatea acestuia de a-si face inteleasa viziunea si de a-i determina pe membri echipei de conducere sa se mobilizeze, pentru a concentra toate eforturile umane si materiale de care dispune firma, in vederea atingerii obiectivelor stabilite. Un leader este o sursa de inspiratie, atat pentru echipa sa manageriala, cat si pentru angajati. Inspira incredere si cand propune ceva, toata lumea il urmeaza cu multa incredere. Nu intotdeauna leaderul este urmat de cei mai buni oameni din firma, ci de cei mai fideli.
Uneori, cei mai buni profesionisti pot avea probleme de relationare si pot crea probleme prin influentarea si boicotarea unor proiecte care se intreprind intr-o directie neagreata de acestia.
A fi un bun profesionist, nu inseamna automat, a fi un bun manager.
Au existat situatii, in care diversi angajati excelenti, au devenit pentru un timp manageri, dar performanta lor in noua functie a lasat de dorit. Nu oricine e nascut pentru a conduce.
Pentru a deveni buni manageri, angajatii trebuie sa se incadreze intr-un anumit profil psihologic si sa indeplineasca niste conditii de performanta, in functie de specificul firmei.
Pentru a deveni lider, calitatile de manager se innobileaza in timp, prin experienta. Managerul poate fi privit ca un lider in asteptare. Un curs NLP contribuie la definirea si cizelarea calitatilor ca si la identificarea si eradicarea comportamentelor neproductive.
O PARTE DIN BENEFICIILE PE CARE LE VEI AVEA IN URMA PARTICIPARII LA CURS:
– focusarea pe obiective: urmarirea si indeplinirea lor
– neprevazutul este ceva asteptat, chiar de dorit, nu mai reuseste sa ia prin surprindere pe nimeni
– gestionare excelenta a relatiilor cu angajatii, cu furnizorii si clientii
– intelegerea tendintelor mediului de afaceri, privindu-l din mai multe perspective nu doar din perspectiva companiei
– imbunatatirea procesului de comunicare
In general, liderul isi alege echipa, „dupa chipul si asemanarea sa”. Asa se explica, de ce, unele companii merg excelent si altele nu.
Un lider autentic, pe langa faptul ca este urmat de echipa sa si de angajati in actiunile sale, conduce afacerile pe o directie noua cu rezultate de necontestat.
Dr. Radu Sărăndan, Fondator Vreau NLP! România, Master Trainer NLP, vreaunlp.ro
Tel: 0744 366 157 e-mail: office@vreaunlp.ro