fbpx

5 noiembrie 13

PERSUASIUNE, MANIPULARE, INFLUENȚARE, mai contează…?

0  comments

Influenţa înseamnă pur şi simplu capacitatea de a înlocui vrerea altora cu vrerea noastră.
Dr. Haha Lung: Controlul minţii

Acum, că am deja subliniat fineţea distincţiei teoretice între cele două concepte din titlu, este probabil momentul să eliberăm întrebarea pe care o ruminam toţi, de la articolul precedent:

   –  Dacă o tehnică funcţionează, este eficientă, mai contează că se încadrează de o parte sau alta a graniţei?

Răspunsurile posibile care îmi traversează ecranul mental se centrează astfel: Care-i miza? Cui îi pasă?

pers 4Preferi să îţi iroseşti timpul preţios cu oameni (sau activităţi) care îţi displac sau alegi să uzezi de o tehnică persuasivă (asumându-ţi riscul de a cădea în păcatul manipulării, he-he) pentru a-i evita, cu eleganţa unui spadasin?

Preferi să-ţi implori şeful atotputernic pentru o mărire de salariu sau alegi să îl persuadezi cu una (sau o combinaţie) dintre tehnicile pe care ţi le voi împărtăşi, în expunerile care vor urma în această secţiune, în aşa fel încât, şeful să insiste să accepţi un bonus mai mare decât cel la care abia îndrăzneai să speri?

Preferi să aştepţi la nesfârşit ca un potenţial partener atrăgător să te remarce la o petrecere sau alegi să îi permiţi doar să selecteze dintr-o dualitate hotărâtă de tine: “ne vedem mâine la prânz sau la cină?” (varianta scurtă: “la tine sau la mine?”)

Probabil ai văzut şi tu că lucrurile nu mai sunt ca altădată. Timpurile  s-au schimbat. În cazul în care citeşti acest articol acum, înseamnă că eşti foarte hotărât să obţii ceea ce doreşti, lucrurile cu adevărat importante ce ţin de partener, casă, muncă, prieteni, distracţie.
Spre deosebire de alte expuneri, cursuri, articole, ceea ce citeşti acum, te va ajuta să reţii în mod automat, inconştient mare parte din ceea ce afli. Vei asimila informaţiile uşor, fără grabă, citind şi punând în practică tehnicile pe măsură ce le descoperi.

Ce trebuie să ştii acum este că tot ceea ce vei citi este relevant şi gândit special pentru a te ajuta să găseşti soluţii şi să obţii ceea ce-ţi doreşti cu adevărat.
La sfârşitul acestui set de articole, vei avea şansa să afli toate (să nu exagerăm, nu chiar toate 🙂 secretele artei persuasiunii. În termeni mai simpli, aş putea afirma că scopul acestor expuneri este de a-ţi oferi noi strategii pentru modul în care gândeşti; şi acţionezi.

S-au scris mii de pagini de la maestrul Cialdini încoace despre tehnici clasice de persuasiune ca: “piciorul în uşă” (cerere mică, acord facil, urmează cereea mare), “uşa trântită în nas” (cererile de la tehnica precedentă sunt inversate), “Stai! asta nu-i tot” (folosită obsedant la TV shopping), “principiul rarităţii” (numărul de locuri este limitat, ce îţi ofer eu este greu accesibil), etc, tehnici utilizate de către vânzători, politicieni, prestatori de servicii, etc.

pers 3Le vom prezenta şi pe acestea la un moment dat, pentru că a nu cunoaşte aceste tehnici, înseamnă a te expune neprotejat, bombardamentului informaţiilor cu potenţial manipulator, care se amplifică în acelaşi ritm cu care se dezvoltă tehnologiile de comunicare.

Articolul următor va aborda tehnici eficiente de limbaj persuasiv, sub forma unor tipare pe care le vei exersa în diverse situaţii, mai întâi in vitro, aşternând pe hârtie cel puţin 20 de aplicaţii conform exemplelor date până intră în inconştient, devenind a doua ta natură, apoi în viaţa reală, când acest combinaţii de cuvinte ţi se vor prelinge pe limbă (şi în urechile vizate de tine) dulci ca mierea.

În timp ce vei învăţa în ce momente este onest şi totodată favorabil să aplici noua cunoaştere, vei dobândi aşadar cu rapiditate abilitatea de a genera fraze capabile să dirijeze atenţia partenerilor tăi de discuţie, limitându-le opţiunile pentru a se încadra pe banda de mers stabilită de tine.

Pentru că a recurge mereu, nediferenţiat, la forţa cuvintelor, poate deveni la fel de puţin recomandabil ca mersul la sală ori îngurgitarea de vitamine de dimineaţa până seara.
Întrebaţi-vă mai întâi: Care-i miza? Este important să obţin asta? Ce reacţii secundare pot produce când obţin ce mi-am propus?
Psih. I.Manole,  NLP Master Practitioner, ARONLP, EANLP

Radu Sărăndan

Radu Sărăndan

DE ce să alegi Vreaunlp România?

     Dr. Radu Sărăndan este Master Trainer NLP, NLP Master Coach, Wingwave® coach, Senior coach ANC, absolvent de Master în Psihologie, Medic homeopat și are o experiență de peste 5.000 de ore de predare a tehnicilor de NLP și peste 1000 de ore de coaching.


• fondatorul proiectului Vreau NLP! România, unul din cele mai complexe programe de dezvoltare personală şi profesională prin tehnici de NLP.

• fondatorul tehnicii de eliberare a viitorului de așteptările din trecut.

• fondatorul mecanismului Racheta – de la demotivare la motivare maximă.

• fondator al proiectului de dezvoltare antreprenorială Coaching Organizațional pentru Succes

• co-fondatorul proiectului Catharsis Neuro-Lingvistic.

• co-fondatorul proiectului Călătoria Interioară.

• co-fondatorul proiectului de Leadership – Șlefuiește Diamantul.

• co-fondatorul proiectului Jurnalul unui adolescent – proiect destinat adolescenţilor.

• creatorul workhop-urilor “Devino femeia care iţi doreşti să fii”, “Atitudine de success” și “Programează-ţi viitorul”,

• co-fondatorul programului ”Vindecă rănile trecutului”

Related posts

Radu Sărăndan

iulie 16, 2016

Persuasiunea agresivă
La naiba cu persuasiunea elegantă! – Tehnici de atac – partea a II-a
La naiba cu persuasiunea eleganta! – Tehnici de atac – partea I

Page [tcb_pagination_current_page] of [tcb_pagination_total_pages]

Ce părere ai despre acest articol?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}