fbpx

6 decembrie 13

PATTERNURI EFICIENTE DE LIMBAJ PERSUASIV (III)

0  comments

„Daca nu-i poti convinge, zapaceste-i!”
(Un politician iscusit)
Desigur ca directiva din motto contine si cateva sfaturi intrinseci, pe care le descoperim acum împreuna: Sa nu devii niciodata sursa barfei. Nu dezvalui unui om, direct, informatiile pe care vrei sa le raspandeasca, ci îndruma-l în directia potrivita, adica spre documentul, persoana, postarea online etc, unde va putea descoperi din surse „neutre”, datele plantate de tine. Iar stratagemele necesita un anumit limbaj. Persuasiv.
 
Un avocat care vede ezitarea clientului înainte de semnarea contractului, îl poate îndruma spre decizie:
 
   patt 3 Nu este important sa ma angajati si sa semnam acum contractul (deci se poate relaxa, ati prorogat momentul deciziei, he-he), ceea ce conteaza cu adevarat este ca, angajandu-l pe avocatul (numele tau!) sa beneficiati de cea mai buna strategie de aparare. (transpare deja ca cea mai buna aparare este în relatie de dependenta cu numele acestui avocat, asa-i?)
 
    Nu este important sa alegeti firma noastra pentru aceasta lucrare, ceea ce conteaza cu adevarat este ca, alegand compania (numele firmei tale), sa fiti pe deplin multumit de calitatea excelenta a serviciilor prestate. (partenerul poate sesiza preocuparea pentru binele sau, numai si numai (mai dificil de sesizat) în stransa legatura cu prestatiile tale 🙂
   
Un antrenor poate „slabi” presiunea pusa asupra elevului sau:
    Nu este important sa castigi concursul cu orice pret, ceea ce conteaza cu adevarat este ca, dupa ce îi învingi pe toti aici, sa ne concentram pe turneul urmator de la…, unde probabil esti cel mai bine pregatit, si ai muncit cel mai intens, ca si acum.
Sablon:

Nu este important sa________, ceea ce conteaza cu adevarat este ca_________.

Cand spun persoanei-tinta ca nu este important, aceasta se poate relaxa pentru ca nu încerc sa o conving sa faca ceva :).  Se va gandi: „eu decid ce este important si ce nu”.
Acum, sa ne imaginam ca vrem sa deturnam atentia persoanei-tinta de la momentul prezent, cand are o problema (examen, amenzi, rate scadente, despartire, etc), este ingrijorata, blocata in prezent, la unul viitor, in care este relaxata, desfasoara o activitate placuta, etc
Peste zile si saptamani, cand te vei pregati de vacanta in Austria, vei privi cu uimire in urma ta la acest moment si nu vei putea realiza cum te-ai ingrijorat atat pentru acest examen.
Cum localizezi destul de vag in viitor – Peste zile si saptamani – ii va fi destul de dificil sa te contrazica.
Sablon:

Peste zile si saptamani, cand ­­­­­­­­­­­­­­­­______(o informatie pe care o ai despre persoana)____, vei privi cu uimire in urma ta la acest moment si ___________.

Peste zile si saptamani, cand te vei relaxa conducandu-ti noua masina pe autostrada, vei privi cu uimire in urma ta la acest moment si nu vei mai intelege de ce ai fost atat de tensionat.
patt 3bExpresia „Peste zile si saptamani” poate fi inlocuita fara teama, cu sintagme echivalente, de ex: „Mai devreme sau mai tarziu”, mult mai vaga.

Mai devreme sau mai tarziu, cand toate problemele tale vor fi rezolvate si iti vei sorbi relaxat paharul de vin rosu sec, vei privi cu uimire in urma ta la acest moment si vei rade in hohote.
Desigur, stiu deja ca persoana adora vinul rosu sec. Pot anticipa ca va rade cand problemele ei sunt rezolvate, asa-i? Si, la un moment dat, mai devreme sau mai tarziu, problemele ei vor fi rezolvate… sau le lasa descendentilor. Sa le rezolve ei! Ce ma intereseaza este ca ACUM sa se relaxeze pt ca nu poti atrage atentia unei persoane asupra problemei tale unde speri sa te ajute daca ea e focusata pe problemele ei.
Acum cred ca e momentul sa va spun intregul adevar.
Simpla rostire a acestor formule nu va garanteaza puteri magice. Ceilalti nu se vor supune neconditionat sugestiilor sau comenzilor voastre verbale. Mai sunt elemente care conteaza: ritmul vocii, tonalitatea, adaptarea pozitiei corpului tau la celalalt, relatiile anterioare cu persoana tinta, momentul in care plasezi sugestia, bruiajul fonic care poate distorsiona mesajul (suna un telefon, sau apare alt zgomot neplanificat chiar cand „plantezi” pretioasele sugestii, cu un ton al vocii perfect, dar el scapa un cuvant-doua…)
Este esential sa exersezi aceste patternuri in cat mai multe contexte, asupra unor persoane diverse. Oamenii vor incepe sa raspunda, pe masura ce exersezi, din ce in ce mai corect, mai repede si la mai multe solicitari adresate de tine.
Aceasta este singura garantie. Conditionata de efortul tau de a-ti exersa maiestria. In primul rand inveti tehnica. Brut. Ca o formula matematica. Apoi exersezi pana ai senzatia ca tu ai inventat aceste patternuri.
Si mai avem doar cateva zile pana la urmatoarele fraze…magice.

Psih. I. Manole, Master Practitioner ARONLP, EANLP

Radu Sărăndan

Radu Sărăndan

DE ce să alegi Vreaunlp România?

     Dr. Radu Sărăndan este Master Trainer NLP, NLP Master Coach, Wingwave® coach, Senior coach ANC, absolvent de Master în Psihologie, Medic homeopat și are o experiență de peste 5.000 de ore de predare a tehnicilor de NLP și peste 1000 de ore de coaching.


• fondatorul proiectului Vreau NLP! România, unul din cele mai complexe programe de dezvoltare personală şi profesională prin tehnici de NLP.

• fondatorul tehnicii de eliberare a viitorului de așteptările din trecut.

• fondatorul mecanismului Racheta – de la demotivare la motivare maximă.

• fondator al proiectului de dezvoltare antreprenorială Coaching Organizațional pentru Succes

• co-fondatorul proiectului Catharsis Neuro-Lingvistic.

• co-fondatorul proiectului Călătoria Interioară.

• co-fondatorul proiectului de Leadership – Șlefuiește Diamantul.

• co-fondatorul proiectului Jurnalul unui adolescent – proiect destinat adolescenţilor.

• creatorul workhop-urilor “Devino femeia care iţi doreşti să fii”, “Atitudine de success” și “Programează-ţi viitorul”,

• co-fondatorul programului ”Vindecă rănile trecutului”

Related posts

Radu Sărăndan

iulie 16, 2016

Persuasiunea agresivă
La naiba cu persuasiunea elegantă! – Tehnici de atac – partea a II-a
La naiba cu persuasiunea eleganta! – Tehnici de atac – partea I

Page [tcb_pagination_current_page] of [tcb_pagination_total_pages]

Ce părere ai despre acest articol?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}